21 Ekim 2009

SWİSHMAX İLE ANİMASYON HAZIRLAMAK

SWİSHMAX İLE ANİMASYON HAZIRLAMAK

Flash animasyonlar hazırlayabileceğiniz Flash'a alternatif olarak gösterilen Swish programı ile ekranda duran bir resmi durmadan kayan bir animasyona çevirelim. Öncelikle sağ paneldeki panelin altında Movie sekmesinden alanınızı 650x220 piksel olarak belirleyin. Export sekmesinden SWF Version'ı SWF8 olarak ayarlayın. Daha sonra Export Options for satırından Script'i seçenerek Expose SWF6 properties kutusunu işaretleyin.

Şimdi sıra resmimizi ekleyelim. Resmimiz durmadan kayan bir animasyon olacağı için gökyüzü, yıldızlar gibi temaların bulunduğu bir resim seçmeniz iyi olacaktır. Resmi eklemek için sağ bölümdeki panelden Content sekmesini seçin ve Import'a tıklayın. Resmimizi seçip ekledikten sonra sağ fare tuşu ile resmimizi seçip açılan menüden Add to Scene 'i seçin Add to Scene işlemini bir kes daha tıklayın. Animasyon üzerinde resmin bir tane daha kopyasını kullanacağız, o yüzden bu işlemi düzgün bir şekilde yapmanız iyi olacaktır.

Resimlerin sahne üzerinde doğru konumlarda olmasına dikkat edin. Bu nedenle konumlandırma özelliklerini kontrol etmeniz gerekir. Sol bölümdeki "Outline" panelinden, CTRL tuşuna basılı tutarak her iki resmide seçin.
Resimler seçili iken sağ panelde yer alan panelden Aling sekmesine geçin. Bunu yaptıktan sonra Aling Left ve Aling Top simgelerine sırayla tıklayın. Ardından Transform sekmesine geçin ve Anchor Point başlığı altındaki menüden Top Left'i seçin. Tüm bu işlemlerden sonra her iki resmide sahnenin sol üst kısmın hizalamış oluruz.


Tek bir resmin düzgünce sola doğru kaynamasını sağlamak için sahnedeki iki resimden birinin, diğerinin ayna yansımasına benzer kopyasının olması gerekiyor. Bu sayede iki resim birbirleri arkasından görüntülendiğinde bir kesinti yaşanmamış olacaktır. Başka bir program ile resimlerin görüntüsünü değiştirmenize gerek yok, SwisHMax bu konuda ihtiyaç duyacağınız tüm özelliklere sahiptir.
Öncelikle "Outline" panelinden her iki resmi birden seçin ve sağ fare tuşuna tıklayın. Açılan menüden Grouping / Group as Sprite yolunu takip edin.


Her iki resmi birleştirerek tek bir "sprite" oluşturmuş olduk. Bu sayede iki resmimizde tek bir bütün olarak hareket edebilecek. Fakat kaymada sorun yaşanmaması için, şimdide ayna yansımasını sağlamamız gerekiyor. Sol bölümde yer alan "Outline" panelinde yer alan her iki resmi de görüyorsunuz. Eğer ikisini birden görmüyorsanız "Scene_1" yazısının altında yer alan "Sprite" satırının yanındaki artı işaretine tıklayarak yapıyı açın ve herhangi birinin üzerine sağ fare tuşu ile tıklayarak, açılan menüden Transform / Flip Horizantol yolunu takip edin.

Örneğimizde, ikinci resmi ayna yansıması görüntüsü için kullandık. Şimdi, resim akışında bir kayma olmaması için az önce yaptığımız " Anchor " ayarını birkez daha gözden geçirmekte fayda var.
İlk olarak biraz önce " Flip Horizantol" işlemi uyguladığımız resmi tek başına seçerek sağ bölümdeki panele geri dönün ve Transform sekmesine geçin. Buradaki " Anchor Point " ayarını " Top Right" olarak değiştirin. Bu işlemi tamamladıktan sonra Shape sekmesine tıkladıktan sonra resimlerden birine "img1" diğerine "img2" ismini name metin kutusundan veriyoruz.

Şimdide hareketi kontrol eden programı ekleyeceğiz. Bu işlemi yapmak için herhangi bir programlama dili bilmenize gerek yok. Tek yapmamız gereken elimizdeki kodu eklemek.
Önce sol bölümdeki resimleri tek tek seçerek, her ikisi içinde sağ alandaki " Shape" sekmesi altında göreceğimiz " Target " kutusunu işaretleyin. Daha sonra sol bölümdeki Sprite'yi tıklayın. " Script" sekmesinde yer alan " Guided " seçeneğini " Expert " olarak değiştirerek. Aşağıdaki kodu yazın.
onLoad() {

speed = 1;

img2._x = this._width;
for (i=1; i<= 2; i++) {
("img" + i).onEnterFrame = function () {
this._x -= speed;
if (this._x < -this._width) this._x = this._width - speed;
}
}
}


Bu ufak programcık, eklemiş olduğumuz resimleri birbirinin peşi sıra ekranda kayma hareketlerini kontrol ediyor. Resimlerimizin isimlerini biraz önce verdiğimiz şekilde olduğundan emin olduktan sonra artık ufak animasyonumuzun çalışıp çalışmadığından emin olmak için test edebiliriz. File menüsü altındaki Test satırından in browse'yi tıklayın. Bilgisayarımızda Flash Player yüklü ise, animasyonumuzun nasıl çalıştığını tarayıcımızdan görebileceğiz. Sorun yoksa File menüsü altındaki Export seçeneği altından SWF'ye tıklayarak, animasyonumuzu flash dosyası olarak kaydedebiliriz.

Hiç yorum yok: